ПОЛОЖЕННЯ ПРО КУРАТОРА СТУДЕНТСЬКОЇ ГРУПИ

User Rating: 1 / 5

Star ActiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

                                       ПОЛОЖЕННЯ ПРО КУРАТОРА СТУДЕНТСЬКОЇ ГРУПИ

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1.Куратор студентської групи (далі – куратор) – особа, яка організовує систему відносин в групі через різні види виховної діяльності і відповідає за виховну роботу перед керівництвом відділення, факультету, інституту, університету.
Робота кураторів спрямована на становлення суспільної позиції та морального самовизначення особистості студента.
Кураторство є одним із головних стратегічних напрямів виховної роботи в університеті.
1.2. Куратор здійснює виховний вплив на студентську молодь шляхом проведення аудиторних та позааудиторних виховних заходів, залучення студентів до самовиховання; сприяє встановленню доброзичливих, етичних, правових стосунків серед студентства; виступає посередником у стосунках між студентом і професорсько-викладацьким складом, керівництвом факультету/інституту.
1.3. Куратор призначається розпорядженням декана/директора з числа професорсько-викладацького складу з урахуванням педагогічних навичок та особистісних якостей. Кандидатуру куратора подає завідувач кафедри за результатами обговорення на засіданні кафедри.
Куратор призначається, як правило, на поточний навчальний рік.
1.4. Організаційно-виховну роботу зі студентами куратор здійснює згідно з планом, обговореним у групі і затвердженим на засіданні кафедри. План складається відповідно до загальноуніверситетського і факультетського /інститутського плану виховної роботи.
1.5. Куратор безпосередньо підпорядкований завідувачеві кафедри, який здійснює поточний контроль за діяльністю кураторів своєї кафедри і допомагає їм в організації виховного процесу.
1.6. Загальне керівництво роботою кураторів, систематичний контроль за її виконанням і координацію кураторських заходів на факультеті/інституті здійснює заступник декана/директора з виховної роботи.
1.7. Куратор планує свою роботу, враховуючи рівень підготовки до навчального процесу, здібностей, інтересів, соціальних умов життя студентів своєї групи.

2. ОБОВ’ЯЗКИ КУРАТОРА
Куратор зобов’язаний:
2.1. Постійно поповнювати свої знання з основ педагогіки, психології, філософії, анатомії, фізіології, гігієни, теорії та методики виховання різновікових категорій людей; відвідувати лекції, семінари, тренінги, організовані для кураторів університету.
2.2. Формувати національну свідомість майбутньої інтелектуальної еліти держави, виховувати повагу до історії та культури рідного народу, його мови, традицій і звичаїв; підвищувати духовну культуру студентів; розвивати соціальну активність молоді; забезпечувати можливість самореалізації студентів; сприяти зміцненню фізичного та психічного здоров’я студентів, їх професійному розвитку. Виховувати у студентів почуття відповідальності за збереження майна в аудиторіях та гуртожитках.
2.3. Вчасно готувати, виносити на затвердження кафедри і подавати заступникові декана/директора з виховної роботи план кураторської роботи на навчальний рік.
2.4. Відвідувати збори кураторів факультету/інституту.
2.5. Регулярно проводити збори (кураторські години) з групою.
2.6. Періодично (відповідно до графіка) відвідувати гуртожиток з метою допомоги його мешканцям у вирішенні соціально-побутових, санітарно-гігієнічних проблем; дізнаватися про поточний стан справ у гуртожитку; вивчати та аналізувати інформацію, яка надходить від студради гуртожитку або від студентів, інформувати про неї заступника декана/директора з виховної роботи.
2.7. Мати повну інформацію (сімейний стан, стан здоров’я, матеріальний добробут сім’ї, інтереси, здібності) про кожного студента групи в період його навчання на факультеті/в інституті.
Вести «Щоденник куратора», в якому фіксувати персональні дані про студентів групи, їх успішність, трудову дисципліну, участь у громадському житті, а також план виховної роботи групи і хід його виконання.
Дотримуватися морально-етичних норм при спілкуванні зі студентами і не допускати розповсюдження конфіденційної інформації, яка стосується студентів групи.
2.8. Вести індивідуальну виховну роботу з кожним студентом групи.
2.9. Контролювати роботу старости групи.
2.10. Своєчасно інформувати керівництво факультету/інституту про проблемні ситуації у своїй групі.
2.11. Ознайомлювати студентів групи з дотичними до них наказами, розпорядженнями державних органів, керівництва університету, факультету/інституту, відділення; визначати заходи щодо виконання наказів та розпоряджень і контролювати виконання цих заходів.
2.12. Брати участь в організації та проведенні загальних масових заходів (фестивалів, конкурсів і т.д.), передбачених у плані виховної роботи факультету/інституту.
2.13. Скеровувати студентів до активної участі в студентському самоврядуванні. Допомагати студентському активу в організаційній роботі.
2.14. Залучати студентів до науково-дослідної, культурно-масової, спортивної роботи. Ініціювати, організовувати, консультувати проведення виховних заходів (зустрічі з визначними діячами науки, освіти, культури; екскурсії до всенародних святинь; відвідання музеїв, театрів, кінотеатрів, виставок та інших культурних осередків; проведення конференцій, круглих столів, диспутів і дискусій і т. ін.), учасниками яких є студенти групи.
2.15. Залучати до співробітництва спеціалістів різних галузей (охорони здоров’я, культури, спорту і т.д.), які можуть допомогти в організації виховної роботи в групі.
2.16. Контролювати та оцінювати участь студентів у громадському житті (відображати оцінку громадської діяльності студентів у своїх звітах).
2.17. Підтримувати зв’язок із батьками студентів, у разі потреби інформувати їх про неналежне відвідування занять, порушення правил внутрішнього розпорядку університету і результати рейтинг-контролю.

3. ПРАВА КУРАТОРА
Куратор має право:
3.1. Самостійно обирати форми, методи, педагогічні прийоми роботи з групою.
3.2. За погодженням із групою вносити пропозиції про призначення та звільнення старости групи.
3.3. Разом з групою визначати час і місце проведення аудиторних та позааудиторних виховних заходів.
3.4. Отримувати в деканаті інформацію, що стосується академічної успішності і навчальної дисципліни студентів своєї групи. Брати участь у розробці та затвердженні індивідуального навчального плану студента.
3.5. Брати участь в обговорені та вирішенні усіх питань, які стосуються студентів групи (призначення стипендії, надання соціальної стипендії, надання місця в гуртожитку, складання характеристик і т. ін.).
3.6. У разі необхідності (за погодженням із деканом/директором) відвідувати навчальні заняття підопічної групи, бути присутнім при ліквідації академічної заборгованості студентом на засіданні комісії.
3.7. Залучати до виховних заходів студентів інших груп і відображати їх участь у своєму звіті.
3.8. Звертатися до заступника декана/директора з виховної роботи з пропозиціями щодо удосконалення виховної роботи та удосконалення умов навчання і побуту студентів. За необхідності брати участь у складанні та затвердженні характеристик на студентів групи.
Виступати перед адміністрацією факультету з пропозиціями щодо заохочення студентів групи за успіхи у навчанні, науковій, спортивній, культурно-масовій та громадській роботі.
Виступати перед адміністрацією факультету та студмістечка з пропозиціями про накладання на студентів стягнень за порушення ними навчальної і трудової дисципліни, громадського порядку тощо.
3.9. Куратор має право повідомляти батьків студента про порушення ним Правил внутрішнього розпорядку, незадовільну успішність, а також висловлювати від імені кафедри подяку батькам за відмінне навчання й виховання дітей.

4. ОЦІНКА РОБОТИ КУРАТОРА ТА ФОРМИ ЗВІТНОСТІ
4.1. Оцінюють роботу куратора завідувач кафедри і керівництво факультету/інституту на основі:
 аналізу навчальної та громадської діяльності групи (успішність, дисципліна, участь студентів у громадському житті);
 активності куратора у вирішенні навчально-виховних питань;
 звітів куратора;
 результатів анкетування студентів, яке в кінці навчального року проводить студентський парламент факультету/інституту силами старостату.
4.2. Питання виховної роботи кураторів є обов’язковим пунктом порядку денного засідання кафедри один раз на семестр.
4.3. У кінці кожного семестру куратори звітують про виконану роботу на засіданні кафедри і подають заступникові декана/директора з виховної роботи детальний письмовий звіт (із зазначенням змісту, методів, форм роботи, часу проведення заходу, списку виконавців і учасників).
4.4. Куратор може бути запрошений для звіту про свою роботу на засідання кураторів чи вчену раду інституту.
4.5. Якість роботи куратора враховується при вирішенні питання обрання/переобрання на посаду чи подання на вчене звання.
4.6. Виконання обов’язків куратора неодмінно враховується при визначенні різних видів заохочення співробітників.
4.7. Органи студентського самоврядування можуть ставити питання про заміну куратора у випадку, якщо куратор неналежним чином виконує свої обов’язки, не має авторитету.
4.8. За недобросовісне виконання своїх обов’язків куратор може бути відсторонений від кураторської діяльності.

2